Wednesday, 26 January 2011

ADIK

Posted by azira rahman at 12:20

Entry kali ni nak cerita pasal kerenah adik kecik aku ni. Kire kerenah latest die la ni. Memandangkan aku dah setahun xbalik rumah. Sume cerite2 pasal die aku dengar dari ibu, abah, dengan adik2 yang lain je la. Xpe2 dah xlame aku nak dok sabah ni. Tinggal lebih kurang 4 bulan je lagi. Hehe~xsabarnye,….

Ibu aku cakap perangai die sekarang pelik. Suke bersembang dengan orang tua. Pelik kan. Padahal umur die baru 5 tahun. Boleh kate die bawak mulut la. Haha.

Satu petang ni, ibu sembang2 dengan cik linda (jiran aku). Pastu cik linda cakap yang atiqa (adik kecik aku) ade cakap dengan cik linda. Lebih kurang camni la dorang bersembang…

“cik linda, cik linda dengan kakak (anak cik linda) ada kutu ke?”

“kenapa atiqa cakap cam2 pulak?”

“tu….umah ujung cakap….adik Tanya je.”

Hahahahahaha….gile ah. Ni baru namanye mami jarum junior. Ibu pun jenis xsuka masuk campur halo rang. Tah dari mana la die dapat talent bawak cite ni..haishh…

Petang-petang boleh je die layan dok sembang dengan nenek yang dok kat ujung umah 2. Atiqa…atiqa…..tah besar nanti jadi apa la die ni……patut la kalo kakak2 die call die tamau cakap. Taste die dengan orang tua2 je. Hahaha….

Pastu mulut die memang main cakap lepas je. Lazer la boleh kata. Haaa~kesian kak bi die. Selalu kene kutuk hitam. Kalo orang kata die hitam marah. Siap nangis2 lagi….die kate orang leh lak….

2 comments:

Queen M said...

adek y mengong! hahahaha..bodoh gile..kutu pon boley sembang kee???hahaha

azira said...

hahahah...xsabar woo nak balik jmpe beliau

Post a Comment

 

AZIRA RAHMAN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea