Saturday, 2 April 2011

elakkan mengumpat

Posted by azira rahman at 22:19
kusot...
tengah penulisan bab 5 sekarang ni.
tetibe rasa kepala aku sangat berat.
sekrang sangat banyak benda yang aku pikir.
aku kene kerja!

aku terfikir sekarang ni.
kenapa kite senang2 je terpengaruh dengan kata2 orang baru yang cuba nak porak porandakan kita?korang xsedarkan keadaan ni. xpe, one day korang sedar jugak tu nanti.
actually aku rimas dengan manusia yang sentiasa mengumpat.
sentiasa mencari kekurangan orang lain. sentiasa tunjuk yang dia terhebat, dia paling bagus. seriusly aku tak faham dan takkan faham dengan golongan ni. kenapa perlunya menjatuhkan orang lain untuk bg orang lain nampak kau?
no need la semua tu. kalau ko memang bagus. orang akan nampak kau.
xperlu reka cerikta buruk untuk jatuhkan orang.
walaupun ko berjaya jatuhkan orang tu sekarang, xbermakna ko dah berjaya n tak bermakna semua orang percaya dengan cerita dongeng kau tu.
hahaha
tu je yang mampu aku cakap, wakeup la.
cukup2 la buat dosa tu. aku nak berkawan dengan kau pun dah takot.
yela..aku ni dah la tak banyak mana pun amalan, sekali dok lepak dengan kau,
terpaksa lak dengar ko dok jaja cerita rekaan kau kat orang lain.
aku jugak yang dapat dosa.
hey, even die betul buat salah, xperlu mengumpat belakang k.
pergi jumpa face to face. cakap depan muka die.
"KAU SALAH!"
kan senang. dosa pun xde. orang pun xmeluat kat ko.
kan..kan..kan...
dah la..malas dah aku nak pikir pasal ko ni.
nak sambung wat keje balik la...

berubah la ye..sebab aku pun sedang cuba untuk berubah.........

0 comments:

Post a Comment

 

AZIRA RAHMAN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea