Sunday, 3 April 2011

tudung | fesyen @ kewajipan?

Posted by azira rahman at 11:43
baru lepas terbaca isu tudung nora. herm isu tudung ni dah lama sangat dah aku nak cakap. dah lama sangat nak nak bincangkan. yela, tudung sekarang kan dah ada macam-macam jenis, macam-macam style, macam-macam gaya kan..semua orang dah pun terikut dengan gaya bertudung sekarang, xpe xsalah tu. xsalahkan kalau nak bergaya....

tapi masalahnya kat sini sekrang adalah pemakaian tudung secara suka-suka. mean die kejap pakai and kejap tak. aku terasa yang tudung sangat dipermainkan. padahal pemakaian tudung ni adalah keWAJIBan kan. tapi kenapa ada segelintir manusia yang buat perangai camtu? islam kah anda?sori la aku cakap kasar. tapi ni tugas aku sebagai umat islam untuk saling mengingatkan saudara seislam. ya aku sedar aku xperfect. aku bukanlah sangat alim, tapi sekarang aku sedang berusaha untuk berubah and aku nak semua orang sekeliling aku turut berubah.

korang yang pakai tudung, aku nak tanya, apa perasaan korang bila ada rang disekeliling korang yang buat perangai camtu. apa perasaan korang bila kawan laki korang cakap kat korang "eh,nape la die tu kejap pakai kejap xpakai tudung?"apa korang nak jawab? kalau aku, memang terdiam la kan..

nasihat aku kat golongan yang buat perangai camni, berubah la k. kalau betul tamau pakai tudung. xpayah pakai lansung. jangan suka hati korang je kejap nak pakai kejap x. eh aku nak tanya,kenapa korang pakai tudung?niat korang pakai tudung?sebab setahu aku la kan,pakai tudung tu adalah untuk menutup aurat kita. tapi if korang pakai, aku xrasa yang korang berniat nak tutup aurat. meluat sebenarnye aku tengok golongan camni. tah apa la yang dorang fikirkan aku pun tak tau. dah la..cakap lebih pun tak guna. kita masing2 dah besar. think n wat keputusan sendiri.

maybe dorang pakai tudung sebab kawan dorang cakap camni
"u nampak cantik la if pakai tudung"

~PEACE BEBEH~


PS:/bagi aku, orang yang freehair lebih baik dari orang yang kejap pakai kejap xpakai tudung. sebab die xpermainkan agama. kan3~

3 comments:

CK said...

ibu,org tu bce ke x post ni? haa....

azira said...

x..die bukan cam ko...
die xselalu baca blog aku la..

CK said...

ye ke? haiyaa...xleh jadi ni. ;)

Post a Comment

 

AZIRA RAHMAN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea