Tuesday, 16 August 2011

body and mind

Posted by azira rahman at 14:25
pagi tadi aku dikejutkan dengan suara ibu. macam biasa, suruh bangun tido la. hehe. tapi otak aku tidak memberi respond kepada apa yang ibu cakap tu. otak aku..otak aku yang jahat. so badan aku sambung tidur dengan damainya. sampaila telinga aku menangkap bunyi suara kecil..


"along..bangun la..hantar adik p sekolah"

owh aku kenal suara kecil itu. suara adik bongsu aku. aku berusaha untuk bangun. kali ini, otak aku sudah memberi respond, tetapi badan aku pula tidak mahu bekerjasama dengan tindakan otak. jadinya...aku tidak dapat bangun. kasihan adik aku. 

adik, along bukan saja2 tamau hantar adik p sekolah. tapi ni la masalahnya bila otak dengan badan takmau bekerjasama. yang susahnya along jugak. esok je la along hantarkan adik pergi sekolah ea. eh eh..esok cuti pulakkan..ngee~cuti nuzul quran. ala...xdapat la nak hantar adik pergi sekolah. tak apa la adik, nanti dah habis bulan puasa along hantar ea. tak pun along hantar time ibu dengan abah pergi haji nanti ea. hehe

dah berapa hari die nak aku hantarkan die pergi sekolah die tu. tapi.....macam aku katakan tadi la. badan dengan otak aku takmau bekerjasama. susah la kan. haritu die siap nagis-nagis tamau pergi sekolah. ye, aku dengar die nangis-nangis cakap tamau p sekolah. tapi aku xtau la punca sebab nye..aku ingat die memang malas. haha

time die balik sekolah baru ibu bagitau, die lalak-lalak nangis pagi tadi sebab die nak along die ni hantarkan die pergi sekolah. huhu agak bersalah ku rasakan. tapi apa boleh buat, mende dah lepas. ngeh ngeh.

okes la..dats all 4 now. moral of da story is, body and mind should cooperate efficiently so that we can take action. wahhh...efficiently tu...hahah~poyo je kau azira oii


0 comments:

Post a Comment

 

AZIRA RAHMAN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea