Tuesday, 13 September 2011

"baby, good luck. jawab elok elok tau"

Posted by azira rahman at 12:53

harini 13 september 2011. adik keempat aku ada exam besar. besar la kan bagi umur dia yang 12 tahun tu. periksa UPSR. lepas abah kejut solat subuh, lepas aku amik wuduk. terkocoh-kocoh pergi carik die kat depan. takot tak sempat jumpa sebab die dah nak pergi sekolah dah.

"baby, good luck. jawab elok elok tau"

dengan suara serak serak basah baru bangun tido.  pas solat, aku sambung tido balik. haha. pastu dalam pukul 8 ibu kejut aku bangun. sebabnye semalam aku dah berniat nak baca yaasin untuk die. mudahkan die jawab soalan yang ada. bangun jugak la dengan susah payahnya...

yang lawaknya, takde basuh-basuh muka dah. terus capai surah yaasin yang ada kat tepi katil, letak shawl atas kepala. niat terus baca surah yaasin tu. suara jangan cakap la. nak tak nak je keluar tadi. serak bukan main lagi. 

tah apa yang merasuk aku time tu, habis je aku baca surah yaasin tu, boleh aku p bantai tido lagi...isk isk, yang aku tak pahamnya, lena pulak tu aku tido. selalunyakan, lepas baca ayat quran kita akan segar la kan. ni lain pulak jadi kat aku tadi. makin sedap pulak aku tido tadi. haha


baby aka nor azren abdul rahman
to baby, tak lama dah, 2 hari je lagi. pastu ko buat la apa ko nak buat. tade sape nak larang dah. good luck ye.







*kenapa otak aku asyik terpikirkan opis je ni?

2 comments:

Cik Aish said...

anak buah aish pun amik upsr arini..hope sumenya berjalan lancar..amin...:)

azira said...

same2 la kite doakan dorang kan...
amin..=)

Post a Comment

 

AZIRA RAHMAN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea