Sunday, 29 January 2012

work. kerja

Posted by azira rahman at 00:06

26 januari lepas, dah genap sebulan aku kerja situ. and dalam masa sebulan ni banyak sangat yang aku dah belajar. boleh kata aku ni dah boleh diharap la walaupun kadang-kadang ada jugak certain barang tu aku tak tau function die.

and..
dalam masa sebulan ni jugak aku rasa aku dah dapat tau perangai setiap staf kat situ. supervisor macam mana, store manager macam mana, cashier macam mana. semua aku dah tau. ni la kelebihan aku, aku senang dapat tau perangai orang. aku rasa sangat selesa dengan perangai aku ni sebab aku dengan senangnye dapat detact sape yang aku boleh caye sape yang tak boleh dipercayai. pandangan aku..semua dorang ni aku tak berapa nak caye sket la. sebabnye, dorang sama-sama dorang pun dorang mengumpat. apatah lagi aku yang baru kerja ni kan.

nevermind la. janji dorang tak kacau gaji aku. betul x?

kerja? kerja ok je..just kadang-kadang rasa tak best tu ada bila ibu dengan abah pergi jalan-jalan time aku kerja. haa time tu mula la rasa nak carik kerja lain cepat-cepat. bila adik beradik lain semua berkumpul dirumah padahal aku dok buang masa kerja kat kedai tuh. bila kawan-kawan ajak hang out, tapi aku tak boleh sebab kerja! serious rasa macam nak cari kerja lain time tu jugak. haha

aku sekarang pun tengah bertungkus lumus mencari kerja. mana yang aku layak apply memang aku tak pikir panjang pun, terus je apply. tak boleh memilih kerja sangat sekarang. kang tanam anggur sampai tua. eii mintak simpang la. tapi....satu kerja pun takde panggil aku interview. kadang tu rasa fade up memang ada, tapi aku kuatkan jugak la semangat yang tak berapa nak ada ni. yakin kan jugak yang ada rezeki untuk aku satu hari nanti.


4 comments:

CK said...

saba bu. tak pun, apa kata ko kawin. kalau kawin, rezeki kerje tu ada... :)

THOMMY said...

mintak keje jadi bos! mesti dorang ingat ko ada confidence, trus dpt..! hehe..xpe..jgn putus asa.. ade rezeki..cuma blom masa lagi..cewahh!

azira rahman said...

ck: kawin?adoi...xboleh pikir pasal kawin lagi lor....huhu

tomy: hahahaha....jadi bos?gile la jawapan ko,,,,

CK said...

haha... knp? kalo dah soru, kene la kawin jgak kn? btw, setuju ngn tomi, mintak keje jadi bos is an awesome suggestion. x penah org buat. muahaha...

Post a Comment

 

AZIRA RAHMAN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea