Tuesday, 3 April 2012

berkesan ke earth hour?

Posted by azira rahman at 18:24


ONE DOES NOT SIMPLY SAVE THE EARTH BY TURNING OFF THE LIGHT FOR ONE HOUR.

apa pendapat korang?

since aku pun join earth hour haritu, siap terlebih off light 10 minit lagi tau, aku mula terpikir balik lepas aku nampak gambar kat atas ni. bagi aku, beliau yang create gambar ni sangat betul. 

yela, if kita bersusah payah support earth hour, light off sejam, tapi kalau syarikat-syarikat besar, kilang and semua company lain yang menyumbang kepada global warming still buat apa yang dorang buat sekarang ni. tak guna jugak kan. sama je kesan die, global warming still bertambah ada la.

dalam kes lain pulak, contohnya kat KLCC haritu. fine, dorang beramai-ramai support earth hour. good la. tapi bila dorang ramai-ramai nyalakan lilin. watda? rasanya macam sambutan malam membebaskan carbon dioxide pulak. seriously?! dorang ni tak tau ke apa yang baik untuk bumi?

yea..mungkin la dorang tak tau. tapi....useless la rasa earth hour ni, selagi adanya company-company besar yang tak membantu lansung untuk kurangkan global warming.

THINK!




p/s: ini just pendapat aku, if korang rasa aku tak betul sila bagi opinion korang.

3 comments:

Ema said...

semua tu betul. tapi dalam satu jam tu,kalau satu dunia buat, banyak boleh disumbang pada bumi. memang lepas tu still ramai yang menyumbang pada global warming tu. cuma kuantitinya sudah reduced by earth hour tu. lagi pun, earth hour kan dilancarkan satu dunia, jadi boleh dijadikan sebagai contoh untuk budak2 kecik yang lain supaya dorang tau knp kita buat semua tu. hehe. panjang pulak. sory kalau salah. pendapat je :)

azira rahman said...

kan...saya stuju. sebab saya pun join earth hour since dilancarkan haritu. tapi ada orang lain, company lain yang still xsedar. huuu~~~marah ni..marah ni....kite penat2 jaga dorang buat buduh je

Anonymous said...

ape2 jela.........masing2 da pendapat....

Post a Comment

 

AZIRA RAHMAN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea