Thursday, 5 April 2012

ilmu elak buli

Posted by azira rahman at 21:55
aku selalu dengar dari ibu yang adik kene buli dengan budak ni, budak tu, budak sana. haishh kesian je dengan adik aku sorang ni. so, aku dengan berbesar hatinya mengajar la cara untuk adik aku defense diri dia dari kena buli.

"apa-apa yang budak tu buat kat adik, itu la adik balas kat dia. contohnya la, kalau budak tu sepak adik, adik sepak dia balik, kalau die cubit adik, adik cubit dia balik. the harder the best. muahaha *evil laugh. if adik tak mampu nak balas apa yang dia buat kat adik, bagitau kat along je. pandai-pandai along setelkan budak tu nanti. [perghh feeling jadi kak long kawasan pulak]"

bukan apa, penting oo untuk bagi orang ada rasa takut kat kita, so that kita takkan kena buli. macam aku, since aku kecik-kecik lagi abah dah ajar ajaran ni kat aku. jarang sangat la aku nak kena buli. boleh kata sepanjang aku membesar aku takda kena buli la. tapi....gadoh dengan budak laki tu biasa la kan. dayus!

haa paling aku tak tahan dengan budak yang buli adik aku ni, siap pow adik aku suruh belikan air lagi kat dia. padahal muda setahun dari adik aku kot. yang pompuan ni pun........bengong la jugak. ikot je apa budak kecik tu cakap. stress!

0 comments:

Post a Comment

 

AZIRA RAHMAN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea