Thursday, 28 August 2014

Binatang

Posted by azira rahman at 13:17

Harini genap 6 hari aku jadi isteri kepada NASARUDDIN MOHD TAJUL. bahagia tu ALLAH je yang tau.

Tapi aku akan cerita kisah aku dalam entry lain. Sekarang aku nak meluahkan ketidak puasan hati aku.

Apa perasaan anda bila ada dikalangan anda ni suka mengadu domba?suka aibkan orang?

Ada sekor 'binatang' camtu kat sini. Aku xfaham kenapa nak kena perangai macam tu. Bongkaknya tu ya rabbi. Macam dia tu powerfull sangat,padahal kene tinggal kereta pun dah nagis gila babi. Haha..lawak weh. Kemain laa sembang die tu kat status pesbuk.

Kononya dia hebat,dia kuat,dia xtakot sapa2, kononnya dia tu paling pandai,kononnya semua orang keliling dia tu bodoh,dia saja laa paling perfect. Keshian...

Palingg aku xpaham. Kenapa nak kena cerita hal peribadi kat orang lain?ko bukan budak2 laa 'binatang'. Ko tu dah tua. Paling tua! Sikit2 nak mengadu mintak kesian. Aku pun kesian tengok ko. Macam desperate betul xde kawan.

Aku pernah cakap,kalo ko terus wat perangai camtu..xkan ade sape nk berkawan dengan ko. Tup2 jadi betul. Haha. Aku bukan doa. Sebab aku dah rasa mende tu,so aku tau laa yg orang lain pun xkan boleh tahan.

Meh aa aku listkan perangai ko yang buruk tu:
- suka mencuri
- barang orang anggap barang sendiri
- pengotor
- suka menyusahkan orang
- time susah baru anggap orang kawan baik dia
- kedekut
- suka bukak aib orang
- suka salahkan orang
- kuat mengadu domba
- suka mengumpat

Arghhh manyak gila. Xlarat nak list.

Sekarang aku dah xde kaitan dengan ko aku rasa cam hilang beban aku tanggung dosa ko xsolat tu. Aku patut bersyukur kot. Huhu.

Aku harap ko baca laa ape aku tulis ni. Bg ko sedar sket. Xpayah nk bongkak sangat la. Ko bukan tuhan.

0 comments:

Post a Comment

 

AZIRA RAHMAN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea