Friday, 15 August 2014

Masa aku emas

Posted by azira rahman at 10:35

Masa.

Bagi sesetengah orang, masa tu mungkin sekadar 1 perkataan, 1 yg tak penting. Tapi bukan bagi aku. Masa bagi aku adalah sesuatu yang sangat penting. Aku paling benci bila orang main-mainkan masa aku.

Aku suka memerhati orang. Ada orang terdekat dengan aku yang sangat tak mementingkan masa. Dia tak anggap masa tu emas pun. Masa dia dah tentu laa dia xpeduli, ni lagi nak mainkan masa orang. Ohh cukup aku menyampah dengan orang macam ni.

Aku pernah terkena dengan orang macam ni. Housemate aku sendiri. Well,aku dah janji nak pergi beli barang dapur dengan housemate. Janji aku akan tepati. Aku cakap pukul 10 kita gerak. Aku macam biasa pukul 9.50 dah terpacak tunggu jarum jam bergerak ke jam 10. Tapi,housemate aku pukul 9.55 tu jugak laa baru terkedek2 masuk toilet nk mandi. What da fak??

Memang aku gerak je laa bila dah jam 10. Sapa dorang aku nak kena tunggu,kalau dah pukul 10 baru mandi,nak bersiap lagi setengah jam. Bullshit.

Peduli apa dorang nak cakap pasal aku. Dah aku cakap,masa aku emas. Jangan laa nak mainkan masa aku. Be punctual.

Ok,let say jam balik kerja 5.30. Pergi kerja tumpang2. Be punctual la beb. Takkan sebab ko sorang lagi 4 orang nk kene tercangak tunggu. Ko dah buang masa emas orang. Ko xrasa bersalah lansung kan.

Dah tau 5.30 nak balik,5.30 tu jugak laa baru terkedek2 kuar opis nak p jumpa buah hati. Padahal kawannye lagi 4 orang tu 5.30 dah standby dalam kereta. Nampak x??

Xboleh ke ko pergi dating tu jam 5.15 ke,jam 5.00 ke. Kenapa nk guna masa orang??aku dah ajar ko 2 kali. Ko still xsedar. Ko still pikir ko xsalah. Mungkin ko nak tunggu orang ketiga ajar ko kot baru ko nak sedar.

Jujur aku cakap. Sapa main dengan masa emas aku,memang aku xboleh berkompromasi. Benci laa jawabnya.

Aku harap ko cepat sedar. Lagi cepat lagi bagus. Sebab masa semua orang itu emas. Ko xpe laa..masa ko taik! So kalau di buang2 pun xbernilai.

Kannn....

0 comments:

Post a Comment

 

AZIRA RAHMAN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea