Wednesday, 5 August 2015

Politikus....tuihh skettt

Posted by azira rahman at 09:38
Politik malaysia dah macam apa je sekarang aku tengok. Seriously,sejak dulu memang aku lansung tak berminat nak involve dalam politik,ambik tahu pun aku rasa malas.

Terlalu banyak korupsi yang kita boleh tengok sekarang.

Perasaan??

Sedih dengan rakyat,kesian dengan pemimpin. Kenapa sedih dengan rakyat?sebabnya rakyat makin terhimpit hidupnya. Yang susah akan makin melarat,yang berada akan mula merasa kekurangan. Bila keadaan macam ni jadi,aku pandang orang yang ada kat bawah. Macam mana dorang nak teruskan hidup dengan duit tak seberapa sedangkan aku pun rasa kesempitan tu. Sedih jugak sebab ada segelintir rakyat yang masih tak sedar yang dorang tu jadi boneka pemimpin je. Bila nk PRU dapat sogokan itu ini,janji itu ini...terus sokong. Sedih......

Aku jugak kesian dengan pemimpin. Selamanya ke korang akan ada kat atas???mungkin dorang pikir macam tu. Hakikatnya x. Ahh....tak guna aku cakap pasal dorang. Hanya ALLAH je yang berkuasa untuk ubah semua ni.

Ohh...

Politik ni senang tau kalau korang nak jadi orang atas (naik pangkat). Korang just kena ampu/kipas (atau kalau nak kuat lagi guna aircond) bos korang. Kalau keadaan macam ni tak payah tunggu politik malaysia. Politik kat tempat kerja aku sendiri pun ada keadaan ni. Orang yang kuat mengampu..mengipas bos,cepat laa naik pangkat,naik gaji. Well....aku pulak jenis yang kerja. Dan yakin kerja yang kuat dan berkualiti tu yang akan dipandang dan dinilai untuk kenaikan pangkat/gaji walaupun bos tu xpandang kerja, yang dia tau sapa ampu dia,dia sayang lebih. Aku mengaku,aku tak suka bos aku dan dia pun tak suka aku. Dan dengan hanya 1 sebab tu laa gaji aku dah 2 tahun tak naik dan bonus aku setaraf dengan pekerja yang baru masuk???!!dafak??
Nampak kan......

Sapa yang kuat mengampu die,kerja xsampai setahun pun increment mau 2-3 kali. Untung laaa kan. Pernah ada senior staff aku suruh berbaik dengan bos,untuk jaga kepentingan aku. Tapi aku tak boleh, sebab aku bukan jenis pandai bermuka-muka. When i said no, it's mean no.

Takpe,aku percaya ALLAH sentiasa ada untuk aku. Kalau laa aku diberhentikan kerja sekalipun, maksudnya ALLAH ada perancangan yang lebih baik untuk aku. Kau xboleh nk control aku la "kau yang menggelarkan diri sendiri 'bos'" tu. Be a good boss that i can respect. Ni x, kerja tak boleh buat,apa pun xtau. Tapi ada hati nak arah aku macam2.

Emo pulak kan. Hewhew.

Last word from me.
"Tak guna mengampu weyy,tak kemana pun"

Tuihh sket

0 comments:

Post a Comment

 

AZIRA RAHMAN Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea